tirsdag 4. november 2008

Å sove uten dyne

Brrr.. kaldt er det blitt nå! I natt prøvde jeg å få mamma til å slippe meg inn på soverommet hele 3 ganger, ved å stå utenfor og pipe, for jeg ville så gjerne under den deilige varme dyna hennes. Jeg kom ingen vei, så jeg måtte bare tusle tilbake i stua :( Stakkars meg.. Mamma var ute én gang og bredde over meg dyna da, og imorges da hun stod opp. Hun har nemlig lagt en dyne ut til meg i sofaen, en sommerdyne, men den er ikke så lett å komme under. Mamma skjønner ikke hvorfor jeg er så hjelpesløs, hvorfor jeg ikke kan klare å krype under den selv, jeg som ellers er så god til å dandere tepper og slikt når jeg skal legge meg ned. Men det kan hun si det, for det er ikke bare bare, når man er en stiv fryspinn.. da vil jeg heller at hun skal bre dynen over meg! Eller slippe meg inn på rommet, og løfte opp dynen sin så jeg kan legge meg inntil de varme bena hennes, under den varme dundynen. Mamma tenker nå at kanskje hun skulle kjøpe et lite telt til meg, som jeg kan sove i, med en dyne festet inni, så det blir lunt og varmt..! Vet vel ikke om det blir noe av akkurat, hørtes litt rart ut det ;) Men er det noen andre der ute som er like tynne som meg, med lite pels, og som ikke får sove i senga (jeg får jo lov av og til da..! Mamma vil bare ikke at det skal bli en vane) - som kan fortelle meg hvordan jeg kan sove varmt i stua? Kanskje jeg burde få meg en pyjamas.. hmm.. men hvis jeg blir varm, så ville jeg jo ikke fått den av meg, og jeg blir jo for varm også, det er jo derfor jeg kryper ut av dyna hele tiden.. (eller er det for å skifte stilling kanskje..?) og så blir jeg for kald.. Varm og kald om hverandre. Nei, vinter er ikke lett asså.. sommern er mye mer behagelig for meg, merker jeg..!

Ingen kommentarer: