tirsdag 18. november 2008

Snappet opp "triks" (kunsten å stjele) fra andre..?

(Mamma skriver):
Lurer på om lille vennen min har vært på noen andre's blogger og lest om hvordan man skal stjele mat fra kjøkkenbenken og slike ting...?!? For plutselig overrasker jeg stadig oftere lille (store) luringen med labbene oppå kjøkkenbenken. Der bare snuten ble strukket opp før for å "bare lukte litt..", har han nå skjønt at; "Pokker heller, jeg er stor gutt nå, jeg er høy når jeg reiser meg på to, og det mamma ikke ser, har hun ikke vondt av!" - "I am an opportunist!" Det er gøy å stjele til seg mat..! Selv en tørr brødskalk, smaker godt når den er stjålen, for eksempel!! (Han ville da aldri ha tørt brød før)

Ja, jeg begynte å skjønne at det var begynt med slike takter, da jeg putselig oppdaget at en liten tørr brødskalk som hadde ligget igjen på brødfjøla, plutselig var borte. "jaha.. da har han Julius vært her og rappet den! Haha... morsomt... han som aldri har likt tørt brød uten noe på! Jaja, vil han ha en tørr skalk, så vær så god". Og på besøk hjemme hos mine foreldre for en stund siden, så vi plutselig fra sofakroken at han stilte seg på to ben på kjøkkenbenken.. hvorpå jeg sa: "Oj, det har han aldri gjort før Han pleier ikke det asså..." Nei, kanskje ikke FØR, men NÅ har han tydeligvis begynt (igjen)..! En ny epoke..

Nå nettopp, oppdaget jeg en tom tallerken med kniv og gaffel på kjøkkenbenken... og tenkte; "hmm... hvorfor satte jeg en tom tallerken der egentlig...? Kan ikke huske det...... ......ÅÅÅHHH! Fiske-stykket!!!" Ja, da husket jeg at det lå et lite stekt lakse-stykke der (som jeg ikke orket), men med ben og alt!! Altså, den tjukke knoken i midten liksom... og den lå ikke igjen på gulvet. Borte vekk!! Åh, nei, Julius, vet han ikke at fiske-ben ikke skal fortæres av hunder?? Huff... Men der ligger han fornøyd i sofaen, virker ikke som han har det noe vondt akkurat... Og han som ikke pleide å like fisk en gang..! Har prøvd tidligere å gi han noen biter stekt fisk, til og med nydelig stekt kveite, men nei, han ville aldri ha. Inntil nylig, fordi han så at Luca slukte det.. Så nå spiser han det også, med skinn, og bein, og hele pakka! Fortæres det som fortæres kan! Vel, godt gutten har skjønt at han er tynn, og trenger få i seg mer mat hvertfall... I guess..! Han har vel skjønt at gutter må vokse seg store og sterke.



(Legger ved et bilde av han 4 mnd gammel ifjor juni, men idag er han selvsagt myyye lengre, brystkassen når nok over benkekanten, og kjeften kommer fint til helt innerst på benken!)

Ingen kommentarer: