søndag 16. november 2008

Saluki moro i sørkedalen

Nå har vi kommet hjem fra saluki-tur (moro, som alltid!) og jeg og mamma slapper av nyvaskede i sofaen (jeg under teppet, så hun får værsågod ta seg av blogginga!)... og jeg hadde det kjempemoro og løp med alle, og på hjemveien, så fant jeg ut at lille Tinka var egentlig en veldig interessant liten pike..! Ååh, hun lukta så godt (bak), og jeg hang på henne som erteris..! Gjør ikke noe at hun er liten vel. Hun er jo hun(d)..! Det er nok for meg ;) Fant også var på "frier'n" med søsteren min, han hang etter Zarifa hele veien hjem. Så det var jo ikke bare meg. Og Egil er jo på Afaia hele tiden. Så det er nok bare sånn vi gutta er ;) Ellers av de andre som var med på turen; Yamina, godjenta, moro å leke med hun! Og Fanta og Tara og Sirah. Fanta var ganske tøff i grunnen.. jeg har ikke møtt henne så mye før, men hun skal man jammen ha respekt for! Hun prøvde å holde meg unna Tinka på rasteplassen, men på hjemveien fikk jeg heldigvis slippe til! Joohoo. Og så var også Luca med på begynnelsen, da vi var på jordet. Tror hun ble litt overveldet av alle salukiene..! Vi er jo liksom en hel flokk da ;) Som står og bjeffer når andre hunder kommer opp til oss å rasteplassen vår... så frekt liksom! (tror jeg...?... egentlig så bjeffer jeg mest fordi de andre begynner å bjeffe... da må jo jeg også! Kan ikke være noe mindre tøff jeg liksom, hallo!). Men likevel var det et par hunder som kom opp for å hilse på oss.. tror de var sjalu jeg.. for de gikk der alene på tur med menneskene, og oppi skogen var liksom vi, hele saluki-gjengen, som har det så moro sammen! Ja, jeg trives i hele den flokken må jeg si, skulle ønske jeg kunne se dem hver dag... tenk det! Åh... det hadde vært noe det.. Vel, okay, så her kommer bildene, men bare må si fra om at de ble ganske dårlige idag, fordi mamma hadde med det vanlige digitalkameraet, og det slår seg plutselig om på 'slow flash' (hun burde gidde å ta med speilrefleksen neste gang!), men men.... stemningen er viktigst, so here we go:



















Se her er vi vettu, hele flokken (eller, minus et par stykk?), på skogsveien... Ikke rart vi vekker oppsikt! ;)

Åh, næhmen... hvem har fått seg litt ketchup på nesa da..?

Og se her, Ann Kristin er snill og deler ut godbiter til alle sammen... mmmm! (med en stor "godbit" selv i kjeften, vel og merke... hehehe!)















Var litt kaldt med vind på slutten av rasten, så Tara la seg godt til rette krøllet sammen i ly...















Gjengen ved rasteplassen, og Egil i fin frakk



Frier nr.1



Og frier nr.2














2 kommentarer:

Bente Waldal sa...

Hahaha, hver sin smak sier nå jeg! Men det hadde jo selvfølgelig vært værre om du hadde hunget i rompa på søstra di, så jeg skjønner deg forsåvidt godt :-)

Administrator sa...

Ja, kan jo ikke være interessert i søstra.. (pass på Egil! hehe..) Men vi hadde jo hvertfall samme farge-kombinasjon da, vi og "snuppene" våre (rød & grizzle)..! ;) Men du har nok rett; jeg bør vel heller finne meg en langbeinet snuppe neste gang!