tirsdag 7. september 2010

Tirsdagsopplegg

Idag var vi først på tur med Skippy, og hun og Julius fikk spurtet litt sammen. Var nydelig vær idag og deilig og varmt :-)

På ettermiddagen tenkte jeg først å gå på utstillingstreningen, men bestemte istedet å gå på kurs i Frognerparken (Gooddog), de skulle ha "Melde"-kurs, som vil si at hunden skal komme tilbake til eier (når den er løs, feks på tur i skogen) hvis den møter på folk eller hunder... og gå pent ved siden av eier til man har passert folk/hund. Haha, liksom... at man kan få en saluki til å gjøre noe slikt... Men, det er verdt å prøve! Og hadde uansett bare lyst til å trene noe med han, noen lydighetsøvelser... Men, så kom damen/instruktøren noen minutter for sent og gråt og sa at katten hennes nettopp var blitt påkjørt og var død, så hun var ikke i stand til å holde kurs. Stakkars... :( Forferdelig.

Vel, da ville jeg hvertfall gå opp til mynde-utstillingstreningen og se hvem som var der, så det gjorde vi.
Han hyggelige instruktøren inviterte meg med en gang inn fra sidelinjen, siden han så jeg hadde en saluki, så da ble vi med! Og det var jammen smart, for denne gangen fikk jeg faktisk gode råd også! (Aldri fått vite noe før på de få treningene jeg har prøvd meg på, så har jo ikke ant hvordan jeg skal gjøre det). Nå fikk jeg jo vite hvordan man skal holde båndet, og flytte på bena og slikt, og hvordan jeg skulle få han til å løpe pent, og det funket..!! Til å begynne med løp han og ville snuse ned i bakken samtidig (gresset var plutselig kjempeinteressant, det var riktignok etter at han hadde stått tålmodig ganske lenge da, men likevel..), og så fikk jeg tips til hvordan å holde båndet, og 'vips!' så løp han jo super-pent ved siden av meg!
Så dette må prøves igjen, kanskje jeg kan få det til likevel! :-)

Ingen kommentarer: