fredag 17. september 2010

And so it begins...

Man tager et nøste og en rundpinde, og begynde processen med at strikke en sweater....
(som det i følge google translate heter på dansk.. ikke vet jeg.. men oppskriften står på dansk)

Jeg skal strikke en saluki-genser til Julius!!!

Ambisiøst prosjekt, ja jeg vet, jeg har ikke strikket siden jeg var 12 år eller noe sånt, og kan ikke lese oppskrifter, men jeg skal få hjelp for hvert steg fra den lille garn-butikken i Majorstukrysset her, så nå begynner jeg først med halsen, to rette og to vrange i 14 centimeter.

Åh, jeg gleder meg sånn til å ta på Julius genseren når det blir kaldere, og ut på tur i en ekte 'skredder'strikket ullgenser!! :-)

Fra søndagstur for 2 uker siden  (foto: J.Hals)

Rare gutten... prøvde nettopp å gi han Vom & Hundemat (ekte kjøtt jo!), og han ville ikke ha...
Men loff med smør derimot - nam!! - Det ville han ha!! Og så hoppe i myke stolen og legge seg ned.
Ikke mye 'ulv' i den hunde-fjompen altså ;-)

Ingen kommentarer: