onsdag 16. juni 2010


Går bra med Julius, han halter bare litt på benet fortsatt, men går/tråkker ned med det (og får jo smertestillende), i motsetning til tidligere da han hinkehoppet og ikke satte benet ned. Såret gror også fint, har hatt t-skjorte på han, etter tips fra veterinæren (istedetfor skjerm), så det var lurt og har funket fint! Tok den av ikveld litt og på kveldsturen, for at han skulle få slippe å ha den på litt før natta, men mens jeg var på badet, begynte han å slikke på såret (som veterinæren sa han ikke skulle gjøre), så da renset jeg litt med klorhexidin og satte t-skjorta på igjen! Rare, rare skapningen liker klorhexidin! Begynte å prøve å slikke enda mer iherdig på klorhexidinen.. æsj, kan jo ikke være godt? Én ting er fuktighetskremer og Brulidin (den lukter jo hvertfall litt søtt), selv om det også er litt merkelig, men klorhexidin..?! Isj..

Ellers tror jeg at det har gått bra å være hjemme alene idag! De 30 min på videobåndet jeg gjorde opptak på (etter jeg dro på morningen) var hvertfall helt uten lyd, ikke så mye som et pip!! Han har jo hatt selskap av Frøya her hjemme endel dager, og det har roet han veldig, tror han har trivdes med selskapet. Jeg har bare jobbet i vikariat 2 dager forrige uke og 3 dager denne uken så langt, og hundepasseren har kommet kl.12 el.14 hit. Men igår var de to alene hele dagen, jeg var hjemom i lunsjen og luftet dem, og idag var Julius helt alene, og jeg var hjemme og luftet han i 12-tiden, og det virket som han hadde det greit både nå og da jeg kom hjem etter jobb (får høre med naboen også, men jeg hørte hvertfall ingenting, og han virket ikke 'hysterisk', selv om veldig glad for å se meg og få en tur ut da). Så jeg tror Frøya hadde en god og beroligende effekt på han (og kanskje det var greit å få litt Frøya-fri også..? Hvem vet..). Samt øvingen jeg gjorde før det, satt nedenfor i bakgården og leste, og hysjet på han hvis han pep eller kom med et ul eller bjeff (hadde vinduet oppe), og det funket, da ble han stille! Det funket ikke på vanlige måten ut og inn døren og øke tiden, kom aldri noen vei med det, men da jeg begynte med bakgårds-treningen og kunne hysje, gikk det bra opptil 2 timer etterhvert, så det hadde en bra effekt! Han ble kanskje tryggere ved å høre at jeg var i nærheten.. prøvde også å 'sende' han noen mentale bilder av å ligge i sofaen og slappe av, har nettopp lest om dyrekommunikasjon, hehe.. vet ikke om han fikk 'beskjedene' mine akkurat da, men var jo verdt å prøve hvertfall ;) Pluss Frøya-selskap hjalp, og nå; kanskje skjorta har hjulpet litt også..? Jeg leste nettopp om en 'thundershirt' som visstnok skal hjelpe hunder med litt angst, enten det er for torden/fyrverkeri eller hjemme-alene, at når de har på seg en skjorte, at det har en 'pressure'-effekt som beroliger dem (man kan lage en egen 'wrap' også, må ikke være akkurat det produktet). Nå sitter jo skjorta ganske løst egentlig, men hvem vet? Kanskje det beroliger han også? ;)


Ingen kommentarer: