fredag 25. juni 2010

Allergisk reaksjon

Stakkars lille klumpen min våknet med opphovnede øyne, munn og oppsvulmede baller..(!) Jeg merket på ballene hans igår kveld at den ene siden var litt hoven, men vi skulle til veterinæren idag kl.10 uansett (for å sjekke prostata), så jeg bare lot han ligge ved siden av meg på soverommet i hundesenga, så jeg kunne holde et øye med han. Han klødde med tenna fælt på ballene igår kveld, så jeg tenkte kanskje han hadde blitt stukket av veps eller humle eller noe..? Han kan jo lett ha satt seg på én i gresset...

Men så imorges var det super-hovent rundt øynene hans, og rundt munnen og oppå nesen; sånn som han har hatt før en gang (bortsett fra at da var det andre steder på kroppen også, men ikke på ballene, og de visste ikke hva det var da heller). Såvidt jeg vet har han ikke fått i seg noe rart hverken igår eller dagen før, men hvem vet.. eller om det er reaksjon på et stikk..(?)


Han spiste ikke noe i hele går heller, ville ikke engang ha en bit leverpostei på kvelden - jeg prøvde gi han for å teste formen - og han sier jo vanligvis aldri nei til leverpostei..! Og han kastet opp noen ganger både igår og idag, og er dårlig i magen.
Men, veterinæren vi var hos ang.prostata, sa at det pleier å gå over raskt, så da er det vel bare å vente da. Lagde laksesuppe med ris og biola til han, men han ville ikke ha det. Etter han kastet opp nå, ringte jeg veterinæren, og hun foreslo stekt kylling, og ris med cottage cheese, et par dager (skånekost), og bare se an formen hans. Han er litt slapp nå, inne, men ute på tur tidligere var han ivrig som alltid, snuste og ville hilse på hunder, så satser på at det går over raskt, så han blir bedre snart! Kan ikke skjønne hva han har fått i seg eller hva som har skjedd.... virkelig et mysterium..!

 *****

Angående prostata/urin saken da, så sa 'forplantnings'-veterinæren idag at prostataen virket bra, og sædkvaliteten var bra. Og han mente vel at det at Julius har skvettet/sprutet i søvne, rett og slett dreier seg om... våte drømmer...! ;) Han sa det var vanlig i unghunder. Hm, merkelig at veterinærene ikke nevnte det som en mulighet tidligere, synes jeg (?). Og fant ikke noe om det i internett-researchen min heller. Så trodde ikke det var vanlig, men det er det vel kanskje da. Så håper det gir seg etterhvert (ikke skjedd på en stund nå). Og da er han jo blitt sjekket ganske grundig, og ikke noe galt hvertfall, det er godt!! :-)


Han la seg til rette med reven under armen - kosebamse til trøst når man ikke er helt i form ;)



hund - dog - hunder - dogs - hundeprodukter - dog products - halsbånd - collars - hundekurs - lydighet - trening - hundemat - tørrfór - vom - kjøtt - godbiter - hundeleker - dekken - hundeklær - seler - hundeposer - hundeseng - hundesenger - valper - leker - veterinær - kennel - hundeseler - hundehotell - hundenyheter

3 kommentarer:

Bente Waldal sa...

Dakar lille gutt, god bedring fra oss :-)

Administrator sa...

Takk takk :) Hevelsen er nesten borte nå, og han spiste hvertfall halvparten av bitene fra den stekte kyllingfileten etter en lang tur med Skippy nå, så da blir det bra :-)

Lotta sa...

Så fint at Julius-gutten er på bedringens vei. Her nede så skjer det rett som det er at de får et stikk og hovner opp i ansiktet; Guri stikker snuten sin bort i det meste, så hun har hatt det, og den ene unge sheltien. heldigvis går det raskt over.

Angående Julius "våte drømmer" så tenkte jeg på det, men syns det var litt flaut og forslå... he he he.

En annen saluki (Caravan Boromir) hadde det, det morsomme i historien er at han bodde hos en familie som var Jehovas Vitner, de syns dette var såååå pinlig...

God bedrings klemmer fra meg