tirsdag 5. august 2008






Den siste uken har jeg latet meg masse, og hvilt endel i gresset i grunn. Det var fordi mamma hadde trukket visdomstannen og ikke gadd å ta meg med på så mye, bortsett fra noen daglige lufteturer, så da ble det mye hage-slaraffen-liv..
Det var kjedelig først, og jeg protesterte med noen bjeff, og jeg fulgte spent med på hvem som gikk forbi huset, og prøvde å tøffe meg litt, men etterhvert ble jeg liksågodt daff, for det var ingen som gadd å høre på meg uansett..


Og jeg liker jo også å ligge i gresset i sola da.. hadde ikke trengt å gjøre det hele dagen liksom, skulle helst løpt hvertfall halve dagen, men når man ikke har noe valg, så...

Og jeg klarte faktisk å snike til meg en løpetur på turstien over jordet, og da spurtet jeg som en gal frem og tilbake, og ingen kunne fange meg, jeg var som et lyyyn, SÅ rask, og det var jo sikkert såå mye ubrukt løpe-energi inni meg som jeg bare MÅTTE få ut!! Så det var gøy :)









I helgen var vi en tur i Porsgrunn på besøk, og vi var også innom et sted der de hadde saluki og whippet, og en gårdsplass og en eng ned mot vannet, men etterhvert ble jeg ganske utålmodig, for mamma var inni huset og jeg fikk ikke lov å slippe inn der hun var, og jeg aner ikke hva hun gjorde, så da ble jeg nysgjerrig og irritert over å bli utestengt. Går det an asså! Jeg stod på to ben like utenfor vinduet og prøvde å kikke inn, men det var litt for høyt til at jeg kunne se noe.

Men så - på søndagen var vi på tur ved Semsvann, og DER fikk jeg løpe masse fritt, og ikke nok med det, jeg møtte 3 italienere, og faktisk også to whippets! Italienere er jo så små, og når de prøver å humpe på benet mitt, så bare fnyser jeg av det, for jeg vet jo at jeg er størst! Men selv om de er små, så er de kule, for de kan virkelig leke sånn som man skal leke sammen, nemlig å løpe etter hverandre! Det er det beste jeg vet!

Ingen kommentarer: