onsdag 18. august 2010

Tyggis-tyven

  "Tyggis-tyven skal du hete, for du stjal fra vesken min..."

Og ikke bare én gang, men 5-6 ganger..! Jeg klarte stoppe henne i gangen de første gangene, men de siste to gangene kom hun seg helt ut i stua og fikk et lite tygg gjennom pakken før jeg oppdaget det ;-) Sniiik! Hehe..
 
Ja, her har vi en matmons av nye dimensjoner (ikke som Lisa som gaflet i seg som gal av alt tørrfór som stod fremme, så måtte fjerne det ikke Julius spiste, for hun skulle jo ikke ha noe mer enn porsjonen sin pga overvekt); Cleo er derimot ikke like glad i tørrfór, men hun går gjerne på jakt etter andre skatter (som tyggis-pakke i veska); Plutselig la hun seg ned ved sofaen med snuten innunder og "sniiifff-snifff-SNIFF!!" Jeg dro frem en påtygd strupegreie eller noe, men "nei" sa Cleo (med kroppsspråket) ;) Det var ikke DET hun hadde luktet! Det var noe annet, mye bedre noe..! Så snusingen fortsatte. Jeg fikk tak i noe langt og tynt, og fisket deretter frem... "Ta-da-da-daaaaa!" Et uberørt griseøre!! :-)  Ja, hun måtte vel få det da, "Finder's keeper". Og så hentet jeg et fra skapet til Julius også.
 
Hmmm..hvis det ikke går fra denne siden av sofaen....

 ...kanskje jeg får tak i det hvis jeg prøver fra forsiden av sofaen..?
 
(Legg merke til et stykk nysgjerrig snute nede i hjørnet)

Og så kommer dette med "matmons/matvrak av nye dimensjoner" inn... Hun klarer nemlig i tillegg:
* Å åpne skuffer!!! *
Plutselig finner jeg den midterste eller to øverste skuffene åpnet, eller ser at hun står der og trekker dem ut med tenna... hehe! Smart da, det skal hun ha ;-)  (Julius har ikke tatt etter henne med noen av disse 'rampestrekene', eller skal man kalle det 'talenter', men vi får se, vi får se, hva som skjer etter hun har dratt.. krysser fingrene for at han ikke gidder denslags da, hehe)


Så her i huset er det denne damen som står for underholdningen (Julius ligger bare i sofaen han).

De har fått løpt i barnehage hver dag også (som regel både ettermiddag og kveld), så tror virkelig de koser seg, de blir så lekne når de skal ut på tur, så er deilig å kunne slippe dem litt løs og la dem løpe litt! :-)

Ingen kommentarer: