onsdag 21. juli 2010

Flått, drittflått, isj!!

Ja, nå passer jeg to hunder her, så det er 3 stk tilsammen (bilder kommer senere). En labrador tispe på litt over et år, og en collie hann på 9-10 år, veldig rolig. Men, han har jo myyyyyye pels...

Og ikveld (han kommer bort til meg innemellom for å få litt kos) klappet jeg han litt i pelsen foran på halsen, og kjente en klump, og lurte på hva det var, men så falt den plutselig ned på gulvet (hørte et lite 'dunk' faktisk..!) Og jeg tenkte jo at dette må jeg finne ut hva var for noe, så fant frem lommelykten (fordi det var vanskelig å se på teppet), og så den... en ferdig-oppblåst, ferdig-sugd flått, på størrelse med en jelly-bean (godteri-gele), æsj, æsj, ÆSJ! Kjempe-ekkelt!! Kastet den i do og dro ned (håper ikke de kan flyte opp igjen og kravle opp, hehe... neida).


Håper bare ikke det er flere..! Føler det klør over hele meg, still grossed out :-( Vil ikke ha slike ekle kryp inne her, nei! Gikk ut for kveldstur og stoppet først i bakgården og børstet Caesar (collien) med børsten hans over hele kroppen... (tenkte at da ville jeg vel merket om det var en klump som satt på huden et annet sted)... merket ingenting, så da håper jeg han ikke har noe nå. Men er det flått i byen, i parken.. må jo være det? Pokkers flått! Skulle ønske man kunne utryddet dem, sprøytet med noe som tok knekken på all flått, det hadde vært helt ypperlig..!

Jeg har jo satt flått-halsbånd på Julius, så tror han er trygg flere måneder fremover, pluss han har jo så korte hår at jeg ser det lett. Ifjor da jeg så en flått på han, var den ikke kommet lenger i prosessen enn at den var kanskje 1/4 av denne her. Virkelig glad han er korthåret og at jeg slipper gjemte flått og pelsstell...

1 kommentar:

Anonym sa...

Flått er no' dritt, hva er de godt for liksom, grrr.....
Men, jeg finner flere på langhårene enn korthåren. Tror det kommer av at de lange ørene dingler rundt i gresset og flåtten får feste, men de korte har jo ikke "pels" så flåtten rekker ikke kravle opp før de er forbi, hihi. Iaf har Totten "bare" hatt to og de var på magen, mens de lange får dem gjerne rundt ørene et sted.

Kristin......