lørdag 3. oktober 2009

Lørdag :)

Idag har vi vært på en lang tur i Frognerparken (i lett regn, men trærne i alléene gir ganske bra ly tross alt) med en venn som har en jack russell tispe. Julius løp som en galing og storkoste seg! :) Og på vei tilbake oppdaget jeg et loppemarked på majorstua, og fikk lov å ha med meg Julius inn, alle der var veldig glad for å se han og syntes han var såå nydelig ("er det en en afgansk mynde?"... "en russisk mynde..?" "en greyhound?" ...en persisk m...?" "Ja! Persisk mynde, eller Saluki!") Folk liker å gjette ;) (En sjelden gang er det noen som spør "er det en korthåret saluki..?" Da må jeg si jeg blir mektig imponert!) En dame som holdt han for meg, ville nesten ikke gi han fra seg ;) hehe.. veldig koselig! Dessuten så jeg Kari Jaquesson der, med fotograf på slep ( http://karijaquesson.blogg.no/1254644591_et_skikkelig_kupp_for.html )

OG; jeg fant to ting jeg trenger! Kurver til hyllen min i stua, og fikk dem for en billig penge! Pluss en kjempestor potte til en svær (palme)plante jeg fikk med hjem fra jobben min da 'gartnerne' byttet den ut, og ellers skulle kastet, selv om den helt fin (så skjønner ikke helt hvorfor den skulle kastes). Har sett etter en sånn stor plante eller trebusk til å ha på balkongen (til våren igjen da.. nå er det jo minusgrader om natten), deilig med litt grønt her i byen :) Så den får pryde stuen så lenge. Kurvene tenker jeg å male mørkebrune (eller sorte), tror det blir litt mer stilrent. Så gjorde noen gode kupp idag! :)
Det tar litt tid å komme i orden i ny leilighet. Flyttet inn i slutten av mai, men Julius har egentlig ikke vært der daglig før jeg kom tilbake fra California i midten av juli, så vært ganske nytt for han også med nytt hjem, men merker nå at han endelig føler seg hjemme her!
Nå er det nyvasket her og klart for jentevors. Deilig med lørdag!! :-)
Legger ved et par bilder fra turen i regnet også (løpebildene ble ikke noe bra med mobilkamera):

Ingen kommentarer: